Blog #MJPPBA
Message text!

Koleksi Usul & Respond Awal - Pertemuan MC & MJPPBA

# Sesi 001
# 03 April 2023 / 09:30 Pagi
# Pejabat PPKM ( MC )
# MC diwakili Tuan Anuar ( Pengurus MC )
# MJPPBA diwakili Pak Din ( Wakil Penduduk )


Dengan hormatnya,

Kami, penduduk Blok A di Kondominium Mutiara, ingin mengajukan beberapa usul kepada pihak Pengurusan Kondominium berkenaan dengan isu parkir motosikal di kawasan kami. Berikut adalah usulan dari kami :-


1. Perlaksanaan larangan parkir motosikal diseluruh bahagian bawah Blok A untuk menjaga kebersihan dan keselesaan ruang tersebut.

2. Memperkuatkan sarana parkir motosikal berbumbung yang telah sedia ada untuk melindungi motosikal dari cuaca panas dan hujan.
  
3. Menyediakan tapak parkir motosikal tambahan di kawasan belakang Blok A yang selama ini terbengkalai, agar penduduk memiliki ruang parkir yang mencukupi.
  
4. Memperbaiki dan menguruskan kenderaan yang tidak bergerak dan lusuh di kawasan parkir motosikal untuk menjaga penampilan dan kebersihan kawasan.
  
5. Memperkenalkan sistem pemantauan keselamatan untuk parkir motosikal yang baru diperkenalkan, bagi memastikan keselamatan harta benda penduduk.

Kami berharap agar pihak Pengurusan Kondominium dapat mempertimbangkan usulan ini untuk meningkatkan kualiti hidup dan keamanan di kondominium kami. Terima kasih atas perhatian yang diberikan.

.
.
.

# Bagi Pihak 
Majlis Jawatankuasa Perwakilan Penduduk Blok A ( MJPPBA )
Kondominium Mutiara Bandar Perda
# Sesi 2023 / 2024
# mjppba.blogspot.com


[[[ Keputusan Perjumpaan ! ]]]


a - Kami sukar dapatkan identiti pemilik, selain terlalu banyak & tiada pengenalan diri seperti sticker dll.

# Identiti pemilik motosikal boleh didapatkan daripada MC, dengan cara hantar no pendaftaran kenderaan untuk padanan. namun, hanya status MEMILIKI KAD @ TIDAK MEMILIKI KAD sahaja akan dikongsikan.

# Perlaksanaan Motorcycle Internal Sticker ( Berbayar ), untuk kenal pasti unit-unit kenderaan yang masuk blok & parking dalam kawasan kediaaman. ( Dibawa ke perbincangan lanjut AJK MC )

# Perancangan melaksanakan penggunaan Motocycle Internal Sticker, perlu dibincangkan antara AJK Blok A. Dalam pada masa yang sama ( Dibawa ke perbincangan lanjut AJK MC ).


b - Parking dah penuh, backup parkir tak confirm & kawasan digunakan pula oleh kenderaan lusuh.

# Sebaran maklumat, kepada para petugas kawalan keselamatan kondominium telah dikeluarkan. Mencari towing yang sudi bekerjasama dalam mengalihkan  kenderaan keluar dari kondominium. Masih menantikan harga tawaran dan laain-lain

# MJPPBA : Mencari tuan-tuan pemilik kenderaan tow-truck yang sudi menawarkan khidmaat ehsan kasih sayang dengan sedikit saguhati. ( Dibawa ke perbincangan lanjut AJK MC ).


c - Berapa jumlah kenderaan motosikal yang diwartakan sebagai boleh berada di dalam kawasan parkir blok ?

# Bagi Setiap Unit Rumah
> 1 Unit Kereta + ( Max 2 Unit Lot Sewa - Jika Ada )
> Max 3 Unit Motosikal | Selebihnya Parkir Luar @ Masuk Curi / Haram.


d - Apakah dibenarkan, sekiranya pengurusan Blok A, bercadang guna CarClamp & BikeLock sendiri  sebagai tindakan dalaman ?.

# Kenderaan bermasalah, boleh dirujuk ke MC untuk sebarang tindakan lanjut. Seperti salah parkir dan lain-lain. Kaedah terbaik adalah dengan mengambil gambar Kenderaan beserta No. Pendaftaran Kenderaan. kemudian dihantar ke Whatsapp MC.

# Boleh atau Tidak ? - Tindakan KunciTayar diberikan kuasa kepada pengurusan blok. ( Sebaiknya, di bawa ke perbincangan lanjut AJK MC ).

e - Andai semua berjalan baik seperti dirangka, apakah mungkin faktor keselamatan dan keselesaan diberikan perhatian sepatutnya ?

# Notis Awalan Pengosongan Perkarangan Bawah Blok Mesti Dinaikkan Terlebih Dahulu.
( Makluman Besar-Besaran akan Dilakukan Malam Sambutan Majlis Aidilfitri Blok A.)
# Tunggu keputusan AJK MC untuk tindakan susulan, sehingga kendeeraan lusuh berjaya dikeluarkan. Baru perlaksanaan boleh dilakukan secara berperingkat.

# Laluan sehala boleh diwartakan.
# Masuk 2 arah - hadapan blok & tepi kotak sewa akhir sebelum tempat sampah.
# Keluar 1 arah - tengah-tengah percantuman lot berbumbung & lot belum berbumbung.
# Kos memasang bumbung agak tinggi - keperluan lebih kritikal dilihat sebagai lebih berkeperluan.
# Paip Air akan dilupuskan dari laluan keluar.
# Tiada perancangan turap dan lain-lain setakat ini.
# Kawat duri akan di pasang sebagai berjaga-jaga.
# Spotlight jugak aakan dipasang untuk tujuan yang sama.
# Roadmarking lining akan diusahakan.
# Keluar untuk keluar, Masuk untuk masuk.

# KERJA-KERJA PENGALIHAN KENDERAAN LUSUH DARI BAWAH BLOK @ PARKIR BERBUMBUNG KE PARKIR TIDAK BERBUMBUNG AKAN DILAKUKAN OLEH PENDUDUK.

.
.
.

.

Post a Comment

0 Comments