Blog #MJPPBA
Message text!

Sejarah Komuniti

Penubuhan Kondominium Mutiara Bandar Perda bermula pada tahun 1990-an di Pulau Pinang, Malaysia. Projek ini adalah inisiatif yang dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk menjawab keperluan perumahan yang sedang berkembang di kawasan Bandar Perda.

Kawasan Bandar Perda yang terletak di sebelah Utara Seberang Perai, Pulau Pinang, merupakan kawasan yang semakin pesat membangun. Peningkatan penduduk dan pembangunan infrastruktur di kawasan tersebut membawa kepada keperluan yang tinggi untuk perumahan yang berpatutan dan berkualiti.


Oleh itu, Kerajaan Negeri Pulau Pinang bekerjasama dengan pemaju hartanah tempatan untuk membangunkan Kondominium Mutiara Bandar Perda. Kondominium ini dijangka dapat menampung keperluan perumahan di kawasan & masa tersebut.

Projek Kondominium Mutiara Bandar Perda mempunyai pelbagai kemudahan dan kemudahan yang memenuhi keperluan generasi moden. Ia dilengkapi dengan pejabat pengurusan berpusat, unit² pejabat & kedai yangbdisewakan, dewan utama duduk, kolam renang, taman permainan, ruang rekreasi, ruang letak kereta menurut milikan unit kediaman, parkir kereta berbayar, parkir motor berbayar dan pengurusan keselamatan 24 jam.

Selain itu, Kondominium Mutiara Bandar Perda juga direkabentuk dengan memperhatikan kehijauan dan kelestarian alam sekitar. Ia menggabungkan elemen reka bentuk yang moden dengan lanskap hijau yang menyegarkan.

Kondominium Mutiara Bandar Perda menjadi salah satu pilihan perumahan popular di kawasan Bandar Perda. Ia menawarkan kemudahan dan kelainan yang diingini oleh ramai pembeli rumah di Pulau Pinang.

Penubuhan Kondominium Mutiara Bandar Perda merupakan satu kejayaan bagi pembangunan perumahan di Pulau Pinang. Ia menyediakan peluang kepada penduduk tempatan untuk memiliki rumah dengan harga yang berpatutan dan berkualiti. Projek ini juga berjaya menjadikan Bandar Perda sebagai kawasan perumahan yang bernilai tinggi di Pulau Pinang.


Penubuhan struktur pengurusan yang baru di Blok A Kondominium Mutiara Bandar Perda bermula pada 19hb Ogos 2023, selepas 5 tahun berlalu tanpa adanya struktur pengurusan yang jelas bagi Blok A. Pemilik-pemilik unit kediaman telah berusaha untuk mengatur pertemuan dan perundingan dengan tujuan membentuk lapis baru pengurusan.

Pada pertemuan tersebut, pemilik-pemilik unit kediaman menyedari betapa pentingnya adanya sebuah struktur pengurusan yang efisien dan berkesan dalam menjaga dan mengurus kondominium mereka. Dalam usaha ini, mereka telah memilih jawatankuasa pengurusan yang terdiri daripada beberapa pemilik unit, yang akan bertanggungjawab dalam mengatur urusan harian dan memastikan aktiviti pengurusan berjalan lancar.

Penubuhan struktur pengurusan Blok A tersebut adalah penting dalam menjaga keharmonian dan keselamatan kondominium. Melalui struktur ini, pemilik-pemilik unit dapat bekerjasama dalam mengatur perbelanjaan, menyelenggara bangunan, dan menangani isu-isu yang mungkin timbul.

Penubuhan struktur pengurusan ini diharapkan dapat memberikan manfaat kepada semua pemilik unit kediaman di Kondominium Mutiara Bandar Perda khususnya dan semua para penyewa serta para pelawat. Dengan adanya struktur pengurusan yang baik, diharapkan kehidupan di kondominium ini akan menjadi lebih baik dan nyaman bagi semua penghuninya.


Sekian.

Post a Comment

0 Comments